OCMW geeft gezin na brand woning

In de Verbindingsstraat ontstond dinsdag om iets voor 21u een brand in een woning. Het gezin uit het voormalige Joegoslavië zat rustig naar de televisie te kijken, toen in de kamer ernaast de brand al volop woedde. In afwachting van de herstelling kunnen ze in een andere woning terecht.

De oorzaak van de brand was een kortsluiting in de tellerkast. De brand ontstond in een slaapkamer op de benedenverdieping aan de voorkant van het huis en greep zeer snel om zich heen. Toen het vuur de aanpalende traphal bereikte, ging het allemaal nog veel sneller. “Zo’n traphal werkt als een schoorsteen en trekt het vuur aan”, legt commissaris Piessens uit. “Vandaar dat het vuur zich zo snel verspreidde.” Zeer laat ontdekte het gezin met vier kinderen dat hun huis in brand stond. Bevangen door de rook konden gelukkig alle zes gezinsleden tijdig het huis verlaten en naar de tuin aan de achterzijde van de woning vluchten.

De voorkant van het huis werd volledig door de brand verwoest. Het huis is voorlopig niet meer bewoonbaar. Er zullen een hele reeks werkzaamheden moeten worden uitgevoerd alvorens ze er opnieuw kunnen intrekken. Gelukkig was het huis, dat eigendom was van de familie, wel voldoende verzekerd. Het gezin heeft nog andere familieleden wonen in de omgeving.

Na de brand werden de bewoners wegens rookintoxicatie naar het ziekenhuis gebracht voor controle. Daar mochten ze in afwachting van de noodwoning iets langer blijven. Een welgekomen onderdak nu het zo koud is.

Van het OCMW krijgt het gezin voorlopig een voldoende ruime voorlopige woning. Het OCMW van Sint-Niklaas bekijkt ook hoe het gezin verder kan worden begeleid.

Line CALLEBAUT

Mobiliteit en haven

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio

MEER OVER