"Europe is Bling" brengt Europa naar Brusselse jongeren

Print
De Brusselse jongeren kennen de gebouwen van de Europese instellingen wel, maar ze weten niet wat er zich binnenin afspeelt. De onlinecampagne "Europe is bling" wil daar vanaf 7 november iets aan veranderen. Dat kondigden het organiserende Verbindingsbureau Brussel-Europa en de Brusselse minister voor Externe Betrekkingen dinsdag aan.
"Europe is Bling" is een "eigenzinnige combinatie van spel en informatie, van You Tube en Schuman, van bling en Maastrichtcriteria", zeggen de organisatoren. Doel van de campagne is de Brusselse jongeren te informeren over alle aspecten van de Europese Unie, en hen te stimuleren om mee na te denken over het belang en de toekomst van Europa en de rol die Brussel daarin speelt.

Aan de campagne is ook een wedstrijd verbonden, met een geldprijs van 5.000 euro. Via www.europeisbling.eu kunnen de jongeren meedoen aan een wedstrijd over Europa. Gedurende vijf weken komen er op woensdag en vrijdag telkens acht multiple choice vragen online. Wie de meeste vragen juist beantwoordt, krijgt van Mister Bling - een pseudorapper die spelleider is en alles aan elkaar praat via grappige filmpjes - 5.000 euro, op een voorlopig geheime locatie in Brussel. Na elke vragenronde krijgen de deelnemers een satellietfoto te zien die telkens dichter inzoomt op de plaats waar Mister Bling verborgen zit met het geld.

De wedstrijd is gericht op leerlingen van 14 tot 20 jaar uit de Brusselse scholen. Eender wie mag deelnemen aan de wedstrijd, maar alleen de jongeren komen in aanmerking om de prijs te winnen.
MEEST RECENT