Slaapkamerbrand zet familie op straat

Print
Nijlen - De Nijlense brandweer heeft donderdagavond moeten tussenkomen bij een slaapkamerbrand aan de Stationssteenweg in Kessel (Nijlen). Door de grote water- en rookschade was de woning tijdelijk onbewoonbaar.
BR>
Het vuur onstond iets voor 20u in een eengezinswoning in de Stationssteenweg 168. Bij aankomst van de brandweer kwam er aan de straatkant veel rook uit de ramen. De brandweermannen zijn met perslucht de woning binnengedrongen om de situatie in te kunnen schatten. Daar ontdekten ze dat de vlammen zich achteraan de woning bevonden.

Op de eerste verdieping stond de slaapkamer in brand. Volgens de Nijlense brandweer was het een erg hevige vuurhaard. Gelukkig bleef het vuur enkel woekeren in de slaapkamer en kon de rest van het gebouw en de aanpalende woning gevrijwaard blijven.

De brandweer verluchtte de woning. Na de eerste inspectie was het nog niet duidelijk wat de brand in de slaapkamer had veroorzaakt.

Rookschade

De familie, een jong gezin met kinderen, had zich al in veiligheid kunnen brengen toen de brandweer arriveerde. Ze liepen geen verwondingen op en moesten niet worden verzorgd. Ze waren wel onder de indruk van de gebeurtenissen.

Door de grote water- en rookschade in het hele gebouw was de woning tijdelijk onbewoonbaar en stonden de Kesselnaars gisteravond op straat. Het gezin werd opgevangen bij schoonfamilie.

BePr
MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio