Acht toprestaurants promoten verse vis

Print
In de Vismijn van Nieuwpoort werd vrijdagochtend het project Promotie Dagverse Vis voorgesteld, een initiatief van de Stichting voor Duurzame Visserij Ontwikkeling. De Stichting wil het imago van de Belgische kustvisserij versterken. De komende vijf maanden werken acht toprestaurants, verspreid over het ganse land, met dagverse vis dat 's morgens geveild wordt.
Naast de versterking van het imago werkt de Stichting ook aan opleiding en voorlichting, onderzoek, het verbeteren van het beheer van de visbestanden en mogelijkheden rond aquacultuur, zegt voorzitter Ivan Victor. Voor de imagoversterking nemen ze nu topchefs onder de arm.

Volgens Roger Vandamme van het Antwerpse restaurant Het Gebaar gaan de chefs aantonen dat ze met een bereiding de "gewone" vis kunnen optillen tot een hoger niveau.

Aan de Belgische kust wordt voornamelijk gevist op tong, zeebaars, pladijs, zeepaling, schar, grauwe poon, wijting en kabeljauw.
MEEST RECENT