Evacuatie om frietketel

Print
Antwerpen - Een oververhitte frituurpan leidde in de nacht van dinsdag op woensdag tot een gedeeltelijke ontruiming van een appartementsgebouw aan het Kielpark. Enkele bewoners en agenten werden verzorgd wegens rookintoxicatie. De brand zelf was snel geblust.
BR>
Het personeel van een ziekenwagen die in de buurt een patiënt moest ophalen, ontdekte woensdagochtend rond 1.10u hevige rookontwikkeling in een appartement aan het Kielpark achter de Jan De Voslei. De brandweer werd onmiddellijk opgeroepen naar het gebouw van vijftien verdiepingen, met in totaal negentig appartementen.

De getroffen flat, de gang en de hal hingen vol dichte rook. Het gebouw werd grotendeels ontruimd. Zo'n 75 bewoners mochten in de buitenlucht de bluswerken volgen. De bewoners van de hogergelegen verdiepingen werden niet geëvacueerd omdat de brandweer het vuur zeer snel onder controle had. Een oververhitte frietketel in een berging lag aan de basis van de brand.

Meerdere bewoners werden verzorgd voor rookinhalatie, maar niemand van hen moest naar het ziekenhuis worden overgebracht. Ook politiemensen die de bewoners hadden geëvacueerd, kregen nazorg. Bij eentje gebeurde dat ter plaatse, zijn vier collega's gingen naar het Sint-Augustinusziekenhuis. Drie zetten daarna hun dienst verder. De vierde bleef een dag werkonbekwaam.

Na een halfuurtje verluchting met een ventilator door de brandweer konden alle bewoners opnieuw naar hun appartement.
MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio