Puursenaar klaagt alsmaar minder

Print
Puurs - Fran Wauters van de ombudsdienst heeft tijdens de gemeenteraadszitting van donderdag haar traditionele jaarverslag voorgesteld. Met 136 klachtendossiers tegenover 174 is het aantal klachten gedaald.
BR>
"Voor 2006 noteerden we 136 klachtendossiers waarbij in 113 dossiers effectief bemiddeld werd", zegt Wauters. "Daarbij gingen 21 dossiers over hinder- en samenlevingsproblemen. We merken niettemin stilaan verbeteringen en dan spreken we vooral over vier terugkerende items: veldkanonnen, hondenpoep, het proper houden van gemeentelijke domeinen en openbare plaatsen en het fuifbeleid. Achttien andere klachten gingen over 'verkeer.' Samen vormen zij het gros van onze klachten."

Op basis van de klachten gaf de ombudsdienst ook drie aanbevelingen mee aan het college: nog meer klantgericht gaan werken, een betere realistische inschatting van werken of het dossierverloop en nog meer aandacht voor hinder- en samenlevingsproblemen door beter overleg onder de diensten.

Intergemeentelijk

In de rand van de voorstelling van het jaarverslag vroeg Peter Lemmens (Vlaams Belang) of er niet best een intergemeentelijke ombudsdienst met Bornem en Sint-Amands wordt opgericht. Burgemeester Koen Van den Heuvel (CD&V) stelde dat hij niet weigerachtig staat tegenover dat idee, ook al omdat de intergemeentelijke samenwerking alsmaar uitbreidt. Een intergemeentelijke ombudsdienst is voor hem evenwel geen topprioriteit.

PP
MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio