Maurice Meul verkoopt Sylvie's

Print
Sint-Niklaas - Veilinghuis Sylvie's in Sint-Niklaas is sinds vrijdagmiddag in handen van de Nederlandse wijnspecialist Joris Scott. Hij wil de in Europa al bekende veilingzaak naar een hoger niveau tillen. Voormalig eigenaar Maurice Meul wordt ambassadeur van Sylvie's.
BR>
"Het is twintig jaar mooi geweest", blikt Meul terug. Toen hij eind vorig jaar nog een schitterende wijncollectie kon veilen, wees niets erop dat het zijn laatste grote veiling zou zijn. "Toch niet voor het publiek, want vorige zomer al waren er contacten met Joris Scott. Hij belde mij terwijl ik in Frankrijk rustig zat te vissen. Ik kende hem al een beetje als koper en hij maakte een goede indruk op mij. In tegenstelling tot andere kandidaten zag ik wel iets in zijn plannen."

Maurice Meul geeft toe dat er al langer interesse was voor zijn succesvolle wijnveiling. "Een zaak die je in twintig jaar opbouwde, geef je niet zomaar af. We hadden een goed publiek en waren internationaal vermaard. Nu heb ik nog lang geaarzeld alvorens te beslissen. De laatste weken waren stresserend. Het is niet gemakkelijk om je levenswerk uit handen te geven. Als ambassadeur van Sylvie's zal ik gedurende enige tijd wel de public relations van Sylvie's verzorgen. Het is mijn droom dat Sylvie's de nummer 1 in Europa of de nummer 2 in de wereld wordt", zegt Meul.

Jongensdroom

De gevestigde naam en de sterke reputatie van het Sint-Niklase veilinghuis wekten de interesse van Joris Scott voor Sylvie's. Hij had een wijnhandel in Den Haag en was zaakvoerder van zes restaurants in de omgeving. "Een van die restaurants was echt wel een wijnspeciaalzaak waarvoor ik stad en land afreisde op zoek naar de beste wijnen. Zo kon ik een aantal keren prachtwijnen kopen bij Sylvie's", vertelt Scott.

Om een jongensdroom te realiseren besliste hij vorig jaar zijn stoute schoenen aan te trekken en Meul een voorstel te doen om Sylvie's over te nemen. "De veiling behoudt haar naam en blijft in Sint-Niklaas. Het is vooral de bedoeling om ze op multimediaal vlak uit de kinderschoenen te halen. Ze zal zo voor de hele wereld bereikbaar worden. Met foto's en gedetailleerde omschrijvingen zullen klanten van over de hele wereld op de wijnen kunnen bieden. Om sterk concurrerend te zijn, gaan we ook het laagste tarief toepassen", verzekert Scott.

MEER NIEUWS UIT HET WAASLAND

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio