Zeg het met een banaan

Zeg het met een banaan

Zeg het met een banaan

Print
Boom - Busreizigers kregen donderdag aan haltes in de Rupelstreek een banaan in de handen gestopt. Met die ludieke actie zette De Lijn haar vernieuwde busaanbod in de Rupelstreek en het zuiden van Antwerpen in de verf. Met de campagne Dat is dan rechtgezet benadrukt De Lijn de prinicipes klokvastheid, lijnrecht naar 't stad en een betere verbinding tussen de Rupelgemeenten onderling.
BR>
Bus 503

De slogan 'Onze groentjes kruisen de Boomsesteenweg' geeft aan dat er voortaan een betere verbinding is tussen de dorpscentra van Niel en Schelle naar Aartselaar, Wilrijk, Berchem en Antwerpen. Bus 503 rijdt om het uur en kruist de Boomsesteenweg aan de Langlaarsteenweg in Aartselaar. Reizigers vanuit Hemiksem stappen in Schelle of aan de Broydenborglaan/Sint-Bernardsesteenweg in Hoboken (buslijn 1) over om de Boomsesteenweg te kruisen.

Lijnen 290, 291 en 295

Die drie lijnen kunnen weer over de Sint-Bernardsesteenweg in Hoboken, waar ze trouwens over een vrije tram- en busbaan beschikken. Bovendien zijn de dienstregelingen aangepast. Dat komt de klokvastheid ten goede. Doordat ze opnieuw de oude provinciebaan kunnen volgen, rijden ze lijnrecht naar het stad. Het betekent dat er tussen Niel en Antwerpen tijdens de spitsuren om de 7,5 minuten een bus komt, tijdens de daluren is dat om het kwartier. Buslijn 295 sluit ook beter aan op de uren van de treinen in Boom en Niel.

Lijn 1 verlengd

Buslijn 1 (Hoboken) vertrekt voortaan in de Nijverheidsstraat in Hemiksem en rijdt via het station en de Gemeenteplaats naar het centrum van Hoboken en Antwerpen. De bus rijdt elke twintig minuten.

Scholieren

Voor scholieren is een apart aanbod uitgewerkt. Buslijn 294 rijdt van het gemeentehuis in Aartselaar via Schelle en Niel naar Boom. Buslijn 298 bedient Hoboken (Polderstad) en het centrum van Hemiksem richting Boom. De piekuurverbinding tussen Hemiksem en het station in Berchem wordt overgenomen door buslijn 38.

Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp.a) kondigde tijdens de voorstelling in het gemeentehuis van Schelle aan dat dit geen eindpunt hoeft te zijn. "Er loopt momenteel een haalbaarheidsstudie voor zogenaamde light rails. Dit houdt het midden tussen een trein en een tram, maar met meer stopplaatsen dan een trein en sneller dan een tram. Deze regio biedt hiervoor heel wat potentieel."

Bart ROGGEMAN
www.delijn.be, 070-22.02.00
MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio