Telenet doet geste

Drie jaar stuurde Telenet de factuur voor de kabeltelevisie van Maria Soenen uit Leest (Mechelen) naar een verkeerd adres. Dat leek even nare financiële gevolgen te hebben voor de 87-jarige dame, maar na een brief aan uw krant doet de distributeur haar een heel royale geste.

jmartynowski

BR>

”Enkele jaren geleden heette onze straat nog Tisseltbaan, en zo is er in Heffen ook eentje, wat voor verwarring zorgde. Daarom is ze gewijzigd in Wagenmakersstraat”, vertelt Tony Verbeeck, de zoon van Maria. Net die verandering zorgde opnieuw voor verwarring, en wel met de Lakenmakersstraat in Mechelen. Drie jaar lang stuurde Telenet de facturen voor Maria Soenen naar daar. Voor Tony en zijn moeder was er geen vuiltje aan de lucht, tot er een brief van een incassobureau uit Brugge in hun bus viel. ”Wij kregen een factuur van 600 euro die wij binnen de vijftien dagen moesten betalen.” De schrik sloeg Tony om het hard. ”Telenet besefte blijkbaar niet dat zijn stommiteit voor ons een financieel drama betekende, ook al mochten wij ze in drie keer betalen en vielen de nalatigheidsinteresten weg. Zelf leef ik van een invaliditeitsuitkering en mijn moeder heeft maar een klein pensioentje”, legt de zoon uit.

Met de winter voor de deur was de extra factuur van Telenet voor Maria en Tony een financiële strop. ”Zeker omdat de tijd van het jaar is aangebroken om mazout in te slaan, wat ons gemakkelijk tweeduizend euro kost. Met pijn in het hart moet ik de kabel nu opzeggen. Als de VRT over twee jaar stopt met uitzenden via antenne, heeft mijn moeder helemaal geen televisie meer. Dan moet ze zelfs de uitzendingen van de eucharistievieringen missen”, zucht Tony.

Maar zover zal het niet komen. Na een erg emotionele brief aan Gazet van Antwerpen stelt Telenet een onderzoek in. ”We zijn in de fout gegaan”, bevestigt Veerle Wijsgeer van de communicatiedienst. ”Gezien de situatie van mevrouw Soenen en haar zoon hebben wij na grondig onderzoek beslist dat ze hun facturen voor 2004 en 2005 niet moeten betalen. Omdat ze al die tijd wel van de dienst konden genieten, rekenen wij alleen dit jaar aan.” Tony is dolgelukkig als wij hem opbellen met het nieuws. ”Dat meen je niet? Voor arme mensen zoals ons is dit heel wat. Telenet bewijst ons een grote dienst!”

Meer nieuws uit regio Mechelen

DOEN! in Mechelen

Mobiliteit in Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio