Nog kandidaten voor bouw Oosterweelverbinding

Print
Zwijndrecht - Twee van de drie consortia die de Oosterweelverbinding willen bouwen, komen een stap dichter bij een mogelijke toewijzing. Het gaat om THV Noriant en THV Loro. Het ontwerp van THV Antwerpse Bouwwerken komt niet meer in aanmerking.
BR>
Drie consortia: THV Loro (Van Laere, Betonac, de Koninklijke B.A.M., CEI, De Meyer, Interbuild, Egis, Fluor Daniël, Jan de Nul en Société de Travaux Galère), THV Noriant (CFE, Besix, Cordeel, Dredging, Van Wellen, Victor Buyck, Fabricom GTI en Vinci) en THV Antwerpse Bouwwerken (Antwerpse Bouwwerken, Boscalis, Heijmans e.a.) hadden een offerte ingediend. De derde mededinger is uit de boot gevallen, nadat de Beheersmaatschappij Antwerpen Mobiel (BAM) had vastgesteld dat de offerte niet beantwoordt aan de vraag en buiten het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP) valt. Er zouden ook problemen rijzen op het vlak van veiligheid voor de brug en voor schepen in de haven.

Een kwaliteitskamer onderzoekt nu of de twee overgebleven bieders voldoen aan de ambitie op het vlak van architectuur en stedenbouw. Daarna beslist de Raad Van Bestuur van BAM welke kandidaat-aannemers kunnen gaan werken aan hun `best and final offer’.

Pas daarna wordt de definitieve partner gekozen.
MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio