Keukenbrand in woning snel geblust

Keukenbrand in woning snel geblust

Keukenbrand in woning snel geblust

Print
Mechelen - In de Boerenkrijgstraat in Mechelen heeft zaterdagnamiddag een keukenbrand gewoed in een woning. De brandweer had het vuur snel onder controle.
De brand ontstond aan het gasfornuis. De bewoonster ging om hulp bij haar buurvrouw, die met een poederblusser de vlammen probeerde te doven. "De twee dames zijn daarna samen naar buitengegaan. Omdat de voordeur in het slot was gevallen, geraakten we niet meteen binnen", zegt adjudant René Van Camp van de Mechelse brandweer.

Omdat er zich in de woning stilaan rook ontwikkelde, besloten de brandweermannen de deur toch te forceren. "Er was nog vuur, maar dat hadden wij snel onder controle. De schade is wel aanzienlijk", stelt Van Camp. Vermoedelijk is de brand ontstaan nadat een fluitketel op het gasvuur oververhit geraakte. Niemand raakte gewond.

SVH

Foto Sven Van Haezendonck

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio