Antwerps merk naar alle uithoeken van de wereld

Antwerps merk naar alle uithoeken van de wereld

Antwerps merk naar alle uithoeken van de wereld

Print
Het Antwerpse modemerk Essentiel kondigt een nieuwe, belangrijke stap aan. "We gaan als eerste Belgische merk binnen ons segment internationaal", zegt stichter en CEO Esfan Eghtessadi. Tot in de vier uithoeken van de wereld.

Antwerp staat in het logo van het Belgische kledingmerk Essentiel. Het is hier dat het sinds 1999 zijn basis heeft. Oprichter en CEO Esfan Eghtessadi - van Iraanse afkomst, geboren in Brussel - woont er samen met zijn zaken- en liefdespartner Inge Onsea. Een inkijk in hun leven kreeg u in het Vier-programma The Sky is the Limit. Ze vinden Antwerpen klein, toegankelijk, maar ook enorm inspirerend.

Het begon voor hen allemaal met een paar simpele T-shirts. "We waren weg van de katoenen jerseystof en wilden gewoon vier modellen in twintig kleuren op de markt brengen", zegt Eghtessadi, zelf zoon van een modeontwerpster. Maar daar bleef het niet bij. "We konden ons uitleven met kleuren (waar het merk bekend voor staat, red.) en materialen. Het lichaam van Inge werd één groot moodboard en zo kreeg onze eerste echte collectie dus vorm."

Door de jaren kende het Antwerpse modehuis een constante groei. Het merk heeft in verscheidene Europese landen en in de VS voet aan grond. Nu gaat het avontuur verder op de andere continenten, meldt zijn pr-bureau. "Essentiel heeft dit jaar vier 'shop-in-shops' (winkels in andere winkels, red.) in Korea geopend en de komende vijf jaar moeten er in andere landen nog een dertigtal bijkomen. Er zijn contracten in Canada en de Verenigde Arabische Emiraten en de onderhandelingen in Hongkong, Macao en Singapore vlotten goed. In de voormalige Sovjetstaten worden de mogelijkheden bestudeerd."

Lees meer in Gazet van Antwerpen

Sylvia Mariën

Foto Essentiel

MEEST RECENT