"Alleen Zelebaan aanpakken volstaat niet"

Alleen Zelebaan aanpakken volstaat niet

"Alleen Zelebaan aanpakken volstaat niet"

Print
Lokeren - In de loop van 2015 krijgt het kruispunt N47 met de ontsluiting van de industriezones naast de E17 een andere vorm. De buurt wacht er al tien jaar op en vraagt ineens een grondige aanpak van de verkeersveiligheid.
Zo'n 1100 gezinnen uit de wijk Spoele-Bokslaar willen meer betrokkenheid. Het Agentschap Wegen en Verkeer en stadsbestuur hebben plannen om het zwarte kruispunt Zelebaan (N47) met toegang naar de industriezone her aan te leggen maar de buurtbewoners willen meer. "Tijdens twee informatievergaderingen zijn 45 suggesties naar voor gekomen. Het wordt tijd dat de stad oog en oor heeft naar de inbreng van haar bewoners. Wij wonen hier en kunnen suggesties doen gebaseerd op onze ervaringen", stelt Bert Boone.

Zo zijn er baanwinkels die enkel bereikbaar zijn via de Zelebaan maar hun postadres is in een zijstraatje. Gevolg is dat de gps de vrachtwagens naar die zijstraatjes sturen. "Dat probleem is op te lossen door het adres te veranderen", geeft Kristel Bonnaerens een voorbeeldje. De buurtbewoners stellen ook voor de winkelcentra langs de Zelebaan onderling te verbinden zodat die ook bereikbaar zijn zonder telkens de Zelebaan op en af te rijden.

Uit de informatievergaderingen is ook gebleken dat vele bewoners het sluipverkeer beu zijn. Zo is er het voorstel om de Beekstraat af te sluiten voor autoverkeer zodat het terug een woonstraat is. Er is ook de suggestie al meteen een tonnagebeperking in te voeren", haalt Bonnaerens nog enkele voorstellen aan.

In totaal werden 45 suggesties gebundeld en overgemaakt aan het stadsbestuur en het Agentschap Wegen en Verkeer met de bede de buurtbewoners meer inspraak te geven.

DVR

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio