Horeca 14 miljoen euro rijker dankzij Rode Duivels

Horeca 14 miljoen euro rijker dankzij Rode Duivels

Horeca 14 miljoen euro rijker dankzij Rode Duivels

Print
Alleen maar uitzinnige taferelen na de kwalificatie van de Belgen, maar de caféuitbaters juichten nog het hardst van allemaal. Het plaatsen voor de achtste finale tegen Amerika zal de Belgische horeca liefst 14 miljoen euro extra opleveren. Die match alleen al zullen er bijna vijf miljoen pintjes over de toog gaan. ‘Het WK kan niet lang genoeg duren.’

Hoe verder de Rode Duivels geraken in Brazilië, hoe beter voor de Belgische horeca. Tijdens de groepsfase van België op het WK hebben meer dan 600.000 landgenoten een café opgezocht om de wedstrijden in grote gezelligheid te bekijken. Dat was niet de grote meerderheid van de kijkers, want ongeveer 44 procent van de Belgen volgde de matchen liever vanuit zijn zetel met wat bier, chips en wijn bij de hand. ‘Maar naarmate de Rode Duivels sterker blijven presteren, zullen de Belgen nog veel meer de drang voelen om naar buiten te trekken zodat ze midden in de sfeer staan’, zegt Gert Laurijssen van Foodservice Alliance, een studiebureau dat onderzoek voert naar consumptiegedrag in de horeca.

Vijf miljoen pintjes

Het studiebureau verwacht dat meer dan anderhalf miljoen Belgen de wedstrijd van de Duivels komende dinsdag tegen de Verenigde Staten in een café, op een WK-evenement of in andere horecazaken gaan bekijken.

MKM, archieffoto