Hevige brand legt huis in de as

Hevige brand legt huis in de as

Hevige brand legt huis in de as

Print
Mol - Een hevige brand legde donderdag de benedenverdieping van een huis in de Kerkhoflaan in de as. Een technisch defect in de elektriciteitskast was de aanleiding voor het vuur. Het huis is onbewoonbaar, niemand geraakte gewond.

De brandweer van Mol werd donderdag omstreeks 13u opgeroepen voor een woningbrand in de Kerkhoflaan in Donk. Toen de brandweer ter plaatse kwam stond de benedenverdieping al in lichterlaaie. Een technisch defect in de elektriciteitskast in de berging deed het vuur ontstaan. "De brand heeft zich bijzonder snel uitgebreid, op de benedenverdieping heeft het heel hard gebrand en is er veel schade. De inboedel is volledig vernield", reageert kapitein van het Molse korps, Filip Kenis.

"Op de bovenverdieping is er geen brandschade maar wel veel rook- en waterschade. Bij het toekomen moesten we nog even wachten voor we binnen konden, de gasmeter moest eerst worden afgesloten door de maatschappij. Waarschijnlijk ligt een kortsluiting aan de oorzaak van de brand, wat er precies gebeurd is, is op dit ogenblik nog moeilijk in te schatten. We kregen de brand vrij snel onder controle. Het huis is sowieso onbewoonbaar."

Lees meer in de vrijdagkrant van Gazet van de Kempen.

Sofie Verheyen

Foto Bert De Deken

Meer nieuws uit de Kempen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio