1 / 2

8 tips: zo maak je je lichaam bikiniproof!

De zomer staat voor de deur. Tijd dus om die dikke wollen truien uit te spelen, de joggingbroek terug op te bergen en jezelf eens goed in de spiegel te bekijken. Misschien wil je nog wel wat veranderen aan je lichaam vooraleer je met teenslippers en strandlaken vol zelfvertrouwen het strand betreedt. Wij zetten enkele tips op een rijtje om snel nog wat gewicht te verliezen en zo helemaal bikiniproof te zijn!

egeboers

1) Begin de dag met een evenwichtig ontbijt. Sla het zeker niet over, want anders ga je je 's avonds overeten en dat is enkel maar nefast voor je lichaamsgewicht.

2) Doe eens gek en wandel naar je supermarkt. Op 30 minuten kan je al zo'n 110 tot 130 calorieën verbranden. Door te joggen wordt dat aantal natuurlijk alleen maar meer.

3) Drinken, drinken en nog eens drinken. We kunnen het niet genoeg benadrukken. Je lichaam heeft minstens 1 liter water per dertig kilogram lichaamsgewicht per dag nodig. Het zorgt ervoor dat je lichaam gereinigd wordt van alle afvalstoffen.

4) Een tussendoortje is absoluut een must. Maar eet eens iets gezond zonder veel suikers. Probeer bijvoorbeeld eens een magere yoghurt of kerstomaatjes.

5) Heb je geen zin om lang achter de potten en pannen te staan? Dan is wokken de ideale oplossing. Het is snel, lekker en vooral heel gezond.

6) Neem de fiets in plaats van je auto. Door een half uur te fietsen verbrand je zo'n 130 tot 150 calorieën.

7) Het zal je misschien verbazen, maar het huishouden doen, zorgt ook voor de nodige calorieverbranding. Door het huishouden te doen, verbrand je zo'n 90 tot 110 calorieën, en spelen met je kinderen zorgt voor een verbranding van 110 tot 130 calorieën.

8) Op je werk kan je ook zorgen voor je dagelijkse workout. Neem een keer de trap in plaats van de lift. Je kan ook een omweg maken als je naar een collega of vergadering moet wandelen.

Photo News

NIET TE MISSEN