Ontevreden klant betaalt factuur met eurocentjes (video)

Print
Limburger Danny Kumpen (foto) is niet tevreden over de service van Citroën-garage Autogarden in Hasselt en heeft dat op een ludieke manier laten merken. Zo betaalde hij zijn rekening van 264 euro met allemaal muntjes van één, twee en vijf eurocent. "Als we in een speeltuin leven, doe ik lekker mee", luidt het.

Danny kocht 3,5 jaar geleden een gloednieuwe Citroën Grand Picasso bij Autogarden. "Maar de luchtvering aan de achterkant van de wagen ging steeds kapot. Autogarden heeft dat mankement een tweetal jaar geleden voor de eerste keer hersteld. Die herstelling viel toen binnen de garantie (twee jaar nvdr.) dus ik moest niets betalen."

Enkele maanden later begaf de vering het echter opnieuw. "De eerste herstelling was niet goed uitgevoerd", gaat Danny verder. "Ik heb dat achttien keer gemeld bij Autogarden maar toen de herstelling uiteindelijk in orde was, wilden zij enkel de kosten van het vervangstuk betalen omdat de garantie verlopen was. De werkuren waren voor mijn rekening. Toen daar nog eens de kosten van een testrit bijkwamen, was de maat vol. Ik ben maandag naar Autogarden gegaan en heb mijn factuur van 264 euro betaald met eurocentjes. Ik laat niet met mijn voeten spelen."

"Geen fout gemaakt"

Hallo Autogarden? "Wij zijn bekend met het probleem van Danny Kumpen, maar we hebben geen fout gemaakt", aldus Ward Bruyninx, CEO van Groep Bruyninx. "We hebben de situatie voorgelegd aan Citroën Benelux en zij hebben ons gelijk gegeven. Dhr. Kumpen heeft die brief ook ontvangen. Verder willen we hier geen commentaar op geven."

ToMas, Foto Serge Minten

MEEST RECENT