Boiler ontploft in gezicht huurder

Print
Zele - Op de eerste verdieping van het appartement in Avermaat 134 vond vrijdagavond rond 17.30u een ontploffing plaats. "Een gaslek was vermoedelijk de oorzaak", zegt kapitein-commandant Jos Dauwe van de brandweer van Zele. "Toen de bewoner de waakvlam van de boiler aanstak, ontstond een steekvlam. De bewoner werd met brandwonden in het gezicht naar het ziekenhuis gevoerd. De explosie die volgde, was zo krachtig dat alle ramen en rolluiken op de eerste verdieping weggeblazen werden."

Door de steekvlam ontstond brand, maar die werd door een accuraat optreden van de brandweer snel in de kiem gesmoord. Het appartement, dat verhuurd wordt door naastgelegen bakker Etienne Van den Steene, vertoont geringe brand- en rookschade. Het is niet onbewoonbaar verklaard, maar de bewoners worden voorlopig wel opgevangen door familie.

JoP

Meer nieuws uit Antwerpen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio