Gratis GSM blijkt onherstelbaar toestel

Print
Rumst - Eric Talsma (53) uit de Eikenstraat in Reet (Rumst) voelt zich bedrogen door Telenet. Eind 2012 abonneerde hij zich op het GSM-tarief King & Kong. Als verwelkoming ontving hij een gratis smartphone. Na een jaar echter raakte het toestel onklaar omdat hij de batterij niet meer oplaadde.
"Ik bracht het toestel naar een Telenetcenter in Willebroek om te laten herstellen" zegt Eric. "Even later kreeg ik het bericht dat ik het mocht komen ophalen. Maar het bleek niet gemaakt omdat een zogenaamde identificatiesticker ontbrak. Ik wist dit niet en had dat ook niet gecontroleerd. Ik daag trouwens iedereen uit om me te vertellen wie dat wel doet!"

"In Willebroek stuurden ze me door naar de Telenetwinkel in Aartselaar waar ik werd doorverwezen naar hun servicepunt in Hoboken. Steeds hetzelfde verhaal. Maar hun technische dienst in Mechelen zou wel het nodige kunnen doen. Na controle kreeg ik via een rapport door dat na controle duidelijk was dat er nooit een dergelijke sticker was in aangebracht."

Met die bevestiging mocht Eric op 30 november van dit jaar het toestel bij de firma Dynafix binnen brengen. Hun antwoord na korte tijd was echter opnieuw negatief want . "de sticker ontbreekt"!

Bij Telenet reageert men verveeld. "Het gaat om de zogenaamde IMEI-sticker waarop naast dat nummer ook een barcode en een uniek identificatienummer staat. Het bevat gegevens zoals origine en plaats van fabricage. Aangezien het reparatieproces deels geautomatiseerd is, is het toestel zonder sticker niet identificeerbaar en kunnen bepaalde handelingen ook niet aan het toestel gelinkt worden."

"Bij Samsung kregen we trouwens de bevestiging dat geen enkel toestel zonder dergelijke sticker de fabriek verlaat. Het spijt ons ten zeerste maar in het geval van Talsma vervalt de garantie dan ook volledig." Jef WIJCKMANS
Meer nieuws uit Antwerpen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio