"De kanker vergeten, al is het maar een seconde" (video)

Print
De Franse Mimi Foundation, die een reeks verzorgings- en revalidatiecentra voor kankerpatiënten uitbaat, gooit hoge ogen op het internet met een prachtig reclamefilmpje.

"Weet je wat ik mis? Geen zorgen hebben. Al was het maar een seconde", zegt een van de patiënten. Dertig mensen die een kankerdiagnose kregen, werden verzameld in een studio. Ze kregen een volledige makeover, en hen werd gevraagd om de hele tijd de ogen te sluiten. Wat ze niet wisten, is dat ze potsierlijk werden opgemaakt, met torenhoge pruiken en belachelijke kleren.

Tenslotte werden ze voor een grote spiegel geplaatst, waarachter zich een fotograaf bevond. Op het moment dat ze zichzelf voor het eerst zien en in lachen uitbarsten, wordt hun foto genomen. Alle "seconden zonder zorgen" werden vervolgens gebundeld in een fotoboek, dat werd verkocht ten voordele van de Mimi Foundation.

Beeld YouTube
DEVA

.

Nu in het nieuws