Voedselverpakkingen staan nog vol onzinnige promopraat

Voedselverpakkingen staan nog vol onzinnige promopraat

Voedselverpakkingen staan nog vol onzinnige promopraat

Print
Heel wat voedselverpakkingen bevatten nog steeds nietszeggende reclamepraatjes of zelfs ronduit valse beweringen. Dat schrijft De Standaard. Nochtans zorgde Europa anderhalf jaar geleden voor een nieuwe regelgeving.

Test-Aankoop ging na of voedselproducenten de regels naleven. "Veel producenten hebben hun verpakkingen gelukkig aangepast", zegt woordvoerder Ivo Mechels in de krant. "Toch kan je er anderhalf jaar later nog niet zeker van zijn dat alles wat op de verpakkingen staat ook klopt."

Gat in wetgeving

Volgens Mechels is het probleem dat de nieuwe wetgeving niet sluitend is. Producenten blijven zich verstoppen achter de te lange overgangsperiode. Niet zo, zegt Chris Moris van de koepel van de voedingsindustrie, Fevia. Volgens hem hebben de grote producenten snel aanpassingen doorgevoerd. "We zijn voorstander van de strenge regelgeving van Europa, maar die is nog ingewikkeld in de overgangsperiode", besluit hij.

archieffoto

.

Nu in het nieuws