Solden op internet nog nooit zo populair

Solden op internet nog nooit zo populair

Solden op internet nog nooit zo populair

Print
De soldenverkoop op het internet is nog nooit zo groot geweest als vandaag. Kleding- en schoenenwinkel Zalando ziet zijn verkoop verdrievoudigen. Kleinere winkels spreken van een stijging met 20%.

"Dit jaar hebben we onze prijskortingen tot 40 procent op het internet op 30 juni net voor middernacht aangepast", zegt Nele Van Hoeymissen (foto) van de onlinekinderkeldingwinkel Pepatino. "In het eerste halfuur na middernacht, kregen we al een hele reeks bestellingen binnen. Blijkbaar zaten mensen op onze website te wachten tot ze kinderkleren met fikse kortingen konden kopen. In de loop van die nacht hebben we nog veel meer bestellingen binnen gekregen. We hadden niet verwacht dat mensen voor die internetsolden zouden wakker blijven."

Luc Ardies, directeur van de kleinhandel bij Unizo, schrikt niet van de stijgende internetverkoop. "De gemiddelde omzetstijging van een zelfstandige kleding-, schoenen- en lederwarenverkoper op het internet is 25 à 30 procent per jaar. Dat lijkt veel, maar we hebben dan ook een flinke achterstand in te halen in vergelijking met andere landen", zegt Ardies. "In de solden zijn mensen sneller vatbaar voor kortingen. In de winkel zelf moet je nog aan de kassa aanschuiven, terwijl je op het internet maar enkele muisklikken van een aankoop verwijderd bent. Online zijn er dus meer impulsaankopen."

CWIL

Foto: Geert De Rycke