Colruyt waagt kans op de telecommarkt

Colruyt waagt kans op de telecommarkt

Colruyt waagt kans op de telecommarkt

Print
De grootwarenhuisketen Colruyt stapt ook in de telecommarkt met Colruyt Mobile. Daarbij hanteert de keten hetzelfde principe als in de winkels: 'ziet u het ergens goedkoper, dan betalen wij het verschil terug'. Test-Aankoop heeft haar twijfels over het businessmodel en vreest dat Colruyt helemaal niet goedkoper is. Dat berichtte het VTM-nieuws vanavond.

De nieuwe operator werkt niet met abonnementen, enkel met een vooraf betaalde telefoonkaart. Wie elders een goedkopere service vindt, krijgt het verschil terug in de vorm van belkrediet. Volgens Test-Aankoop gaat het om niet meer dan een verkooppraatje. Colruyt Mobile hanteert helemaal niet de laagste tarieven, klinkt het daar. Voor 200 belminuten, 200 sms'en en 200 mb mobiel surfen ben je volgens de consumentenorganisatie het goedkoopst af bij Base (19 euro). Daarna komt Mobistar Dolfijn met 25,75 euro. Colruyt Mobile komt slechts op een 50ste plaats met 43,75 euro.

"We zullen moeten afwachten of dit businessmodel realistisch blijkt", zegt Ivo Mechels van Test-Aankoop in VTM-nieuws. "Als ze te veel en te vaak belkrediet moeten gaan terugbetalen aan de consument, zal dit niet houdbaar blijven."

Foto Belga

Nick Lodewyckx