Oorlog op brillenmarkt

Oorlog op brillenmarkt

Oorlog op brillenmarkt

Print
Rechtzetting - de onklopbare prijzen van Pearle geklopt. Woensdag publiceerde opticienketen Hans Anders een advertentie gericht aan concurrent Pearle. "Wij zien dit niet als oorlog", klinkt het bij Hans Anders. "Eerder als een charmant speldenprikje."

Na de advertentie-oorlog tussen Belgacom en Telenet die geregeld weer aanwakkert, verscheen een advertentie van Hans Anders in verschillende media, gericht aan concurrent Pearle. Hans Anders spreekt van een 'rechtzetting' omdat de campagne rond de onklopbare prijzen van Pearle volgens hen niet meer klopt.

Pearle biedt tot eind maart een complete enkelvoudige bril aan voor 99 euro en een complete multifocale bril voor 179 euro. Hans Anders gaat daar nog onder met een aanbieding van 59 en 129 euro, die tot zondag geldt. Dat ze hun concurrent openlijk aanvallen, is opmerkelijk.

"Het is de eerste keer dat we zoiets doen", zegt Alex Stergialis, marketingmanager van Hans Anders. "Maar het is zeker niet agressief bedoeld, eerder met een knipoog. We geven een prik, maar op een sympathieke, vriendelijke manier."

"Pearle is al twee weken een actie aan het doen over hun onklopbare prijzen. Wij hebben deze week een stuntweek, waarin we complete brillen aanbieden aan echte bodemprijzen. Dat wilden we via de advertentie duidelijk maken."

"Kwalitatieve aspecten"

Pearle gaat niet via een advertentie reageren op hun concurrent. “Hans Anders moet zelf uitmaken of het op deze manier reclame wil maken”, reageert Bram Smets, woordvoerder van Pearle.

“Hun advertentie is heel direct, maar dat mag in België. Wij hebben onze eigen strategie en gaan die niet veranderen. Wij gaan gewoon uit van onze sterkte. We hebben een trouw klantenbestand en zijn ervan overtuigd dat ze blijven kiezen voor onze expertise. Het is overigens heel moeilijk om brillen met elkaar te vergelijken. Dat is zoals appels met peren vergelijken. Materialen zijn ook maar een beperkt onderdeel van de totale prijs. Veel belangrijker zijn de kwalitatieve aspecten, zoals een goede meting van het zicht en de vakkennis van de gediplomeerde opticien.”

HDB

.

Nu in het nieuws