Brand door omvergeduwd busje white spirit

Brand door omvergeduwd busje white spirit

Brand door omvergeduwd busje white spirit

Print
Willebroek - Een korte maar felle brand heeft vrijdagavond in de Veertienbunderslaan in Willebroek een woning onbewoonbaar gemaakt. De zoon des huizes werd preventief naar het ziekenhuis gevoerd.

De brand ontstond even na 19u in de garage van de woning van Johan Huyghe. "Op dat ogenblik was de zoon in de garage aan een bromfiets aan het sleutelen. Hoe het is kunnen gebeuren, is nog niet duidelijk. Wellicht heeft de jongen per ongeluk tijdens de werken een busje met white spirit omvergeduwd. De vrijgekomen dampen hebben voor een vonk gezorgd", zegt brandweerluitenant Pierre Van Sand.

De jongen heeft de eerste vlammen aanvankelijk nog zelf willen blussen, maar zag gelukkig tijdig in dat zijn poging niet meteen lukte. "Hij is naar buiten gelopen en heeft de brandweer gebeld. Ondertussen kregen we ook van de buren al enkele oproepen binnen", zegt Van Sand.

Toen de brandweer ter plaatse kwam, sloegen de vlammen uit de garage. "We hebben de woonvertrekken kunnen vrijwaren. Er is wel een beetje rook- en waterschade in de woning", zegt de brandweerofficier. De garage brandde volledig uit. Ook een deel van de bovenliggende zolder werd door de vlammen aangetast.

LEO DE NIJN

Foto BFM

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio