Bioscoopbezoeker belooft in naam van Kinepolis tickets terug te betalen

Bioscoopbezoeker belooft in naam van Kinepolis tickets terug te betalen

Bioscoopbezoeker belooft in naam van Kinepolis tickets terug te betalen

Print
Consumentenrechten moet je soms een handje helpen, dacht Patrick Van den Kieboom (49) toen de projectie van The Hobbit in Kinepolis Antwerpen meermaals haperde. Hij ging voor het scherm staan en beloofde de hele zaal namens Kinepolis een gratis ‘sorry’- ticket. Enig probleem: bij Kinepolis kenden ze hem van haar noch pluim.

Bioscoopbezoekers die zich geroepen voelen om de PR van de zaal te verzorgen. Bij Kinepolis hadden ze het nog niet meegemaakt. Van den Kieboom, een IT’er en stand-upcomedian uit Kontich, kreeg applaus van de hele zaal toen hij gratis tickets uitdeelde namens het huis.

“De medewerkers van Kinepolis waren minder enthousiast. Zij vroegen me hoe ik het in mijn hoofd haalde om die belofte te doen, zonder voor de bioscoop te werken. Ik wees ze er fijntjes op dat zij en ikzelf dan wel wisten dat ik niets met Kinepolis te maken heb, maar dat ze daar nu vooral de zaal van moesten overtuigen. Ik ben rustig gaan zitten om het vervolg af te wachten.” Een paar minuten later besloot de bioscoop die discussie niet aan te gaan en was het collectieve sorry-ticket een feit.

"Geen invloed"

Volgens Kinepolis had de stunt van Van den Kieboom geen invloed op hun beslissing. “We hadden sowieso een sorry-ticket gegeven. Dat doen we in zulke gevallen altijd”, klinkt het. Van den Kieboom durft dat te betwijfelen. “Op Facebook krijg ik reacties van mensen die hetzelfde meemaakten zonder compensatie. Wie niet keihard klaagt, krijgt niets. Misschien dat het de regel is, maar dat er bij The Hobbit te vaak problemen optreden om die regel ook effectief na te leven. In ieder geval, consumenten zijn te braaf in Vlaanderen. Wie stoeft dat hij de meest hoog technologische bioscoop op markt is, moet dat kunnen waarmaken. Of anders terugbetalen.”

MiLe, CWil

Foto: ATV

MEEST RECENT