Waarzegger verrast voorbijgangers (video)

Print
In opdracht van Febelfin, de overkoepelende federatie voor de financiële sector, maakte het Antwerpse reclamebureau Duval Guillaume een opmerkelijk promotiefilmpje. Een waarzegger zet zijn tenten op in het centrum van Brussel, ontvangt toevallige passanten en vertelt hen wat hij over hen weet. "Beangstigend", reageren zij. Tot het doek valt en een batterij hackers verraadt waar de 'ziener' zijn informatie haalde.

Het promotiefilmpje waarschuwt voor de gevaren van internetfraude en onveilig bankieren. "Gedurende de eerste acht maanden noteerden we al 472 gevallen van fraude via het internet", zegt Pamela Renders van Febelfin. "Alles samen goed voor een bedrag van 935.000 euro. Met dit filmpje benadrukken we dat veilig bankieren een zaak is van de bank, maar ook van de klant."

Bekijk hier het filmpje:

www.safeinternetbanking.be

RUAE

.

Nu in het nieuws