Opsporingsberichten worden getoond tijdens foutmeldingen op websites

Opsporingsberichten worden getoond tijdens foutmeldingen op websites

Opsporingsberichten worden getoond tijdens foutmeldingen op websites

Print
Missing Children Europe (MCE) en Child Focus hebben dinsdag het project NotFound gelanceerd, een nieuwe communicatiemethode voor opsporingsberichten voor vermiste kinderen. Het initiatief maakt het mogelijk om de ongevonden pagina's op het wereldwijde web, de zogenaamde 404-foutmeldingen, in opsporingsberichten te veranderen.

Elk bedrijf en elke persoon in het bezit van een website worden opgeroepen zich van hun meest solidaire kant te tonen. Wie een betekenis wenst te geven aan de enorme hoeveelheid nutteloze ruimte die 404-foutmeldingen innemen, kan een bestand downloaden via www.notfound.org en dat integreren in een website.

Het opsporingsbericht palmt daarop automatisch de ruimte van de 404-pagina's van die website in.

Child Focus is een van de ledenorganisaties. "Dankzij dit project kunnen we nog eens de aandacht vestigen op die kinderen van wie we sinds vele jaren geen nieuws meer hebben. Deze kinderen dreigen in de vergetelheid te verdwijnen," aldus Maryse Rolland, woordvoerster bij Child Focus.

Onder andere Concentra, Roularta, De Persgroep, Corelio, Sanoma, VMMA, Q-Group, FM Brussel en SBS Belgium werken al mee aan het project.

Bekijk ook de reportage van vtm:

Belga
Beeld: notfound.org

.

Nu in het nieuws