Mode

Modehuizen storten zich op horlogemarkt

Print

Modehuizen storten zich op horlogemarkt

De economische crisis heeft heel wat modehuizen aan het denken gezet. Om de band met hun cliënteel te behouden en nieuwe klanten aan te trekken, gaan steeds meer ontwerpers in zee met een horlogemerk.

Fossil, Swatch, … u zou zich soms afvragen hoe de merken overeind blijven. Simpel: door samenwerkingen met grote modehuizen. Zo lanceert Karl Lagerfeld himself voor volgende lente een horlogelijn bij Fossil. Dat laatste merk ontwerpt ook al horloges voor Burberry, Michael Kors, Emporio Armani, Armani Exchange, Marc by Marc Jacobs en DKNY. Swatch produceert dan weer horloges voor Calvin Klein, en doet dat al sinds 1997.

"De horloges zijn een universeel product dat bijna iedereen zich kan aanschaffen. Ze helpen het modehuis aan extra klanten en zorgen er terzelfdertijd voor dat er een band tussen een merk en de klant wordt geschept", aldus Ulrich Grimm, creatief directeur bij Calvin Klein.

"Horloges zijn veranderd van simpele tijdsaanduiders naar echte modeattributen. De nieuwste trend is om de horloges samen met enkele armbanden te dragen. Het horloge is een accessoire op zich geworden. Het mag dan ook niet verwonderen dat de meeste vrouwen 8 of meerdere stuks hebben om bij iedere look een geschikt uurwerk te vinden", aldus Javan Bunch, Coach senior vice president.

Photo News

NIET TE MISSEN