1 / 2

Gezonde tips: zo is die barbecue geen aanslag op je lijn

De zomer staat voor de deur, tijd voor de nodige barbecues. Al betekent dat niet dat de pondjes er ook moeten aanvliegen.

mgeysmans

Daisy Van Cauwenbergh geeft in haar dieetcolumn in TvFamilie enkele gezonde tips, die wij graag met je delen.

- Neem maar één bord en ga daarna niet bijvullen. Maak weloverwogen keuzes als het op je eten aankomt.

- Kies voor mager vlees: kip, kalkoen, steak, varkensmignonette, kippenworst, lamsvlees, … .

- Maak zelf een lightdressing op basis van yoghurt of platte kaas met verse kruiden of neem mosterd of ketchup in plaats van mayonaise.

- Vergeet de pastaschotels en ga voor aardappelen in de schil, die zijn minder calorierijk.

- Gril je groenten, zo heb je het gevoel dat je meer barbecue eet en let je toch op je lijn.

- Ook vis is een goede keuze als je het gezond wilt houden.

- Wil je toch een hamburger op de grill? Maak die dan zelf met behulp van verse kruiden (dragon is hier erg lekker bij) en vers mager, gemalen steakvlees.

- Als dessert moet je echt geen stukje taart of een ijsje nemen. Een gegrilde banaan is veel lekkerder!

Photo News

NIET TE MISSEN