Seks & Relaties

4 stoffen die je menstruatie een pak draaglijker maken

Print

4 stoffen die je menstruatie een pak draaglijker maken

Heel wat vrouwen kunnen danig in de war geraken door hun menstruatie. De hormonen gieren door hun lijf en de anders immer zo vriendelijke dametjes worden plots ware Cruela's. Het erge: heel wat vrouwen weten het van zichzelf, maar kunnen er niets aan doen. Wij zetten vier stoffen op een rij die je helpen bij het draagbaarder maken van je menstruatie.

Sint-Janskruid

Sint-Janskruid heeft een milde antidepressieve werking, net waar heel wat vrouwen last van hebben tijdens hun menstruatiecyclus. Het kruid onderdrukt de hormonale schommelingen waardoor dipjes minder kans krijgen.

Monnikspeper

Monnikspeper werd vroeger aangewezen om een celibatair leven te leiden. Zo intens werkt het kruid niet, maar het kan wel je menstruatiecyclus beter helpen reguleren waardoor de stemmingswisselingen voor, tijdens en na de menstruatie een pak milder worden.

Magnesium

Magnesium heeft een invloed op je humeur, op de verwijding van je bloedvaten en op de stabilisatie van cellen. Alle drie belangrijk bij het bestrijden van PMS.

Calcium

Vrouwen die aan PMS lijden, hebben vaak te maken met een milde vorm van calciumtekort. Wanneer je dus genoeg calcium inneemt kan dat de symptomen van depressiviteit tegengaan. Je kan calcium natuurlijk in supplementen kopen, maar de stof zit ook in vis, zuivel en groenten zoals broccoli en spinazie.

NIET TE MISSEN