Hemiksemse vindt maanden geen gehoor voor energieproblemen

Na tientallen e-mails en telefoons is ze het beu. Al sinds begin dit jaar tracht Hilde Peeters een en ander recht te zetten wat haar energiefacturen betreft. Niet alleen is er een dubbele facturatie, maar ook een derde, ‘onbekende’ meter duikt op haar facturen op.

fvangarderen

Zowel bij energieleverancier Nuon als bij netbeheerder Infrax klaagde Hilde Peeters al, maar veel schot in de zaak komt er niet. Nochtans kan ze heel eenvoudig aantonen dat de meterstand van dezelfde meter die aan twee verschillende firma’s wordt aangerekend, voor een deel overlapt.

En dat is nog niet alles. “Op mijn facturen is steeds sprake van een derde meter. Het was mij een grote vraag waar die vandaan kwam. Tot ik hier afgelopen week een medewerker van Infrax zag. Toen is de bal aan het rollen gegaan. Blijkt die derde meter betrekking te hebben op de werfkast voor de deur. Die was en is nog steeds voor de rekening van de aannemer. Daarover is nooit een wijziging doorgegeven. Deze week werd de kast weliswaar afgesloten, maar ze wordt wel onterecht op onze naam gefactureerd. Als ik hiervoor de berekening maak, kom ik uit op zo’n 2000 euro. Ga ik die factuur nu ook nog krijgen?”, vraagt ze zich af.

Bart Roggeman

Foto: Dirk Van de Velde

MEER OVER Hemiksem

DOEN! in Antwerpen

Meer nieuws uit stad en rand

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio