Figurant uit reclamefilmpje: "Net of het echt was"

Print
TNT Benelux heeft een gigantische YouTube-hit te pakken. Met een druk op een rode knop zette de 16-jarige Bruno Van Goolen uit Rotselaar op 27 maart het succes in gang. "Ik dacht dat het allemaal echt was", getuigt hij.

In de eerste 24 uur bekeken meer dan vijf miljoen mensen het filmpje A dramatic surprise on a quiet square. Daarbij vormt de Grote Markt in Aarschot het decor voor een spectaculaire filmset in ware dramastijl.

Het clipje van reclamebureau Guillaume Modem, een publiciteitsstunt voor de lancering in Vlaanderen van de zender Turner Television Network (TNT), werd intussen al meer dan 22 miljoen keer bekeken.

De acties op de Grote Markt van Aarschot werden uitgevoerd door een Nederlands stuntteam, maar voor de druk op de rode knop werd een beroep gedaan op voorbijgangers met lef.

"Beetje schrik"

De 16-jarige Bruno Van Goolen uit Rotselaar was een van hen. De student grootkeuken-medewerker was met zijn klas op stap in Aarschot. “Op de Grote Markt werd ik door iemand aangesproken die mij vroeg op de knop te drukken. Ik had wat schrik, want ik wist niet wat er mij stond te gebeuren. Maar mijn klasgenoten hebben mij overtuigd om het toch te doen.”

Enkele seconden later barstte de hel in Aarschot los en stond de Grote Markt in rep en roer. “Ik ben heel erg geschrokken en wist helemaal niet wat er gebeurde. Er kwam een ziekenwagen aangereden en er werd geschoten. Ik dacht dat het allemaal echt was. Pas toen iemand gewond raakte en niet onmiddellijk op de grond viel, besefte ik dat alles in scène was gezet.”

BV

Meer dan 21 miljoen clicks later lijkt het erop dat Bruno Van Goolen is uitgegroeid tot een BV. “Op school, in het dorp en op de trein spreken de mensen me erop aan”, zegt hij. “Ik kreeg ondertussen al tientallen vriendschapsverzoeken op Facebook.”

CHRIS DE BRUYN

Foto: Guy Puttemans

Bekijk het bewuste reclampefilmpje:

MEEST RECENT