Hombeekse vaste telefoonlijnen van Belgacom laten het afweten

Hombeekse vaste telefoonlijnen van Belgacom laten het afweten

Hombeekse vaste telefoonlijnen van Belgacom laten het afweten

Print
Mechelen - Door een defecte kabel hebben minstens honderden Mechelaars drie dagen zonder telefoon gezeten. Het probleem situeerde zich vooral in deelgemeente Hombeek.
Zaterdagnamiddag kregen veel Mechelaars die klant zijn bij Belgacom plots geen verbinding meer met hun vaste telefoonlijn. Het internet en digitale televisie functioneerden nog wel naar behoren. Wie naar de infolijn belde, kreeg te horen dat er een algemeen probleem was opgetreden.

"We hebben inderdaad een storing gehad. Die werd veroorzaakt door een defecte kabel in de Leuvense Vaart ter hoogte van het station van Mechelen. Het ging om de kabel richting Hombeek. Vermoedelijk is hij beschadigd door waterinsijpeling, al staat dat nog niet vast. Het onderzoek loopt nog", zegt woordvoerster Frédérique Verbiest van de telefoonmaatschappij.

"We hebben onmiddellijk een ploeg ter plaatse gestuurd om metingen te doen en het defect op te lossen. Maandagnamiddag werd de kabel opnieuw aan mekaar gelast. Dat gebeurde kabeltje per kabeltje, zodat stilaan iedereen weer verbinding kreeg. In principe zou het probleem maandagavond voor iedereen opgelost moeten zijn geweest."

Bert Provoost
Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio