Prijzenoorlog in warenhuizen

Prijzenoorlog in warenhuizen

Prijzenoorlog in warenhuizen

Print
Supermarktketen Delhaize verlaagt vanaf vandaag de prijzen van meer dan 300 nationale merkproducten uit de rayons parfumerie en drogisterij. De prijsdalingen bedragen gemiddeld 7 procent, maar lopen zelfs op tot bijna 25 procent. Vrijdag nog lanceerde Carrefour een soortgelijke campagne. Toeval?

Delhaize pakt hiermee uit nadat Carrefour pas vrijdag formeel zijn campagne ‘goedkopen kan je ook bij Carrefour’ heeft opgestart. Carrefour biedt daarbij discountprijzen aan op zijn huismerken en kondigde tevens aan de 5000 meest gekochte nationale merken op te volgen “en waar nodig binnen de 24 uur aan te passen”.

Colruyt had nog eens twee dagen eerder al onderstreept dat het gemiddeld “8 tot 12 procent goedkoper is dan de andere supermarkten”. Kortom, de zenuwen lijken meer dan ooit gespannen in warenhuisland.

‘Prijsniveau in supermarkten’

Test-Aankoop hoopt dat de consument kan profiteren van de nieuwe prijzenslag. “Ik denk evenwel dat de verschillende ketens nu vooral handig inspelen op de recente verklaringen van minister van Economie Johan Vande Lanotte toen hij de studie ‘Prijsniveau in supermarkten’ voorstelde", aldus projectverantwoordelijke Jordi Van Paemel in Het Belang van Limburg/Gazet van Antwerpen.

"Hij zei toen dat de A-merken in België vaak tien procent duurder zijn dan in de buurlanden, maar dat de huismerken van onze ketens mogelijk goedkoper waren. De timing van deze campagnes kan geen toeval zijn.”

PV

.

Nu in het nieuws