Nostalgie en StuBru halen hoogste marktaandeel ooit

Nostalgie en StuBru halen hoogste marktaandeel ooit

Nostalgie en StuBru halen hoogste marktaandeel ooit

Print
Vandaag heeft het CIM de nieuwe luistercijfers voor de Vlaamse radiomarkt bekendgemaakt. De meetperiode bij deze nieuwe ‘golf’ liep van 27 augustus tot en met 24 december 2011. Er vielen daaruit enkele opvallende conclusies te trekken.

Zo verliest Radio 2 behoorlijk wat terrein en komt het uit op 27,9%, het laagste marktaandeel sinds de metingen door het CIM begonnen in 2002. De zender blijft wel dubbel zo groot als de eerste achtervolger.

Ook Q-Music zit in een dalletje. De commerciële zender uit Vilvoorde zakt naar veertien procent en dat is geleden van 2005. Ook vmma-zus JoeFM boerde achteruit.

De winst ging naar Radio Nostalgie en Studio Brussel, die met respectievelijk 6,6% en 12,5% hun hoogste rapportcijfer ooit halen. Nostalgie is even groot als JoeFM geworden.

Foto Belga

.

Nu in het nieuws