
Verkoop Fairtrade-producten zit in de lift
Er is een opmerkelijke stijging in het aantal verkochte Fairtradeproducten. Maar het kan nog altijd beter want twee op de drie Belgen kopen nog geen Fairtradeproducten.
Door campagnes als de Week van de fair trade, FairTradeGemeente en FairTradeProvincie zetten veel organisaties zich in om het begrip Fairtrade te verspreiden, en ontwikkelen ze hiervoor educatief materiaal. Er werd de laatste jaren echter zo veel materiaal ontwikkeld dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Daarom heeft Kleur Bekennen het voortouw genomen. Door Fairtrade te integreren in het onderwijs, wordt eerlijke handel duurzaam over de generaties heen. Het resultaat hiervan is een brochure, die alle bestaande educatieve materialen en werkwinkels uit de provincie Antwerpen oplijst, tips geeft voor kleine acties die je in de klas kan doen, voorbeelden van andere scholen en uitleg over waar je subsidies kan aanvragen om dit alles te bekostigen.
Voor alle info over fairtrade-educatie op school neem je best hier een kijkje. Ook op Fairtradegemeenten en Oxfam Wereldwinkels vind je veel informatie
MEER OVER Fairtrade
Escapebox laat jongeren op speelse manier kennismaken met eerlijke handel
Jongeren uit de stadsregio Turnhout kunnen voortaan in hun school of jeugdbeweging de nieuwe …
Bijna kwart meer fairtradeproducten in België
Het volume gecertificeerde fairtradeproducten is vorig jaar in België met 24 procent gestegen. …
Lidl gaat enkel nog Fairtrade-bananen verkopen
Lidl is van plan om vanaf midden dit jaar in België uitsluitend nog Fairtrade-bananen in zijn …