Hele familie in ziekenhuis na CO-vergiftiging

Print
Hamme - Een hele familie uit de Marktstraat in Hamme werd zaterdagnacht opgenomen in het ziekenhuis met COvergiftiging. De groep werd bevangen door een smeulende barbecue die in de veranda stond.

Rudy Herwyers verhuisde zaterdag iets voor 23u met zijn gezelschap van de tuin naar de veranda na een avondje te hebben gebarbecued. Omdat het binnen niet al te warm was, zette hij de nog smeulende barbecue in de veranda. “Er lagen nog een paar kolen in en die gaven nog een beetje warmte af”, vertelt hij. “Na een tijdje werden drie vrouwen uit ons gezelschap onwel.”

De bewoners sloegen alarm en de brandweer kwam ter plaatse. Die stelde vast dat het om een CO-intoxicatie ging. De drie vrouwen werden met de ziekenwagen overgebracht naar het universitair ziekenhuis in Antwerpen. De vier mannen uit de groep volgden de ziekenwagen met hun auto.

“Terwijl de vrouwen werden verzorgd, bleek ook dat wij zonder het zelf te beseffen een CO-vergiftiging hadden opgelopen”, zegt Herwyers. “We moesten allemaal naar de compressiekamer en uiteindelijk verbleven we meer dan tien uur in het ziekenhuis.”

Gelukkig bleek niemand er echt ernstig aan toe te zijn en kon heel de groep zondag het ziekenhuis weer verlaten.

BEFO

MEEST RECENT

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio