Carlsberg zet Belgische koppels wereldwijd te kijk (video)

Print
Een clipje voor biermerk Carlsberg zet een tiental Belgische koppels te kijk - we zouden ook kunnen zeggen - te kakken. Geen wonder dus dat het clipje op YouTube al meer dan een miljoen keer is bekeken. Plaats van actie is de Brusselse Kinepolis.

Nietsvermoedende koppeltjes krijgen bij het kopen van een ticket te horen dat hun film - Harry Potter - is verplaatst naar een andere zaal. Als ze daar binnenlopen zit die zaal vol nors kijkend, stoer, bebaard en gespierd mansvolk. Er zijn maar twee zitjes vrij.

Een minderheid van de koppeltjes durft het aan om hun plaatsen midden in de rij in te nemen. Sommige koppels beginnen iets door te hebben - "het kan toch niet dat die gasten naar Harry Potter komen kijken" - andere koppels zijn gewoon zichtbaar bang.

De koppeltje die toch gaan zitten, worden getrakteerd op een staande ovatie met een Carlsberg. En dan verschijnt op het witte doek de nieuwe slogan "That calls for a Carlsberg", te vertalen als "Zoveel moed moet beloond worden met een Carlsberg" of zoiets.

.

Nu in het nieuws