Banners houden IJzerenleen aantrekkelijk

Print
Mechelen - Een aannemer is eind augustus gestart met werkzaamheden aan de IJzerenleen. Om de straat aantrekkelijk te houden, sloegen het IJzerenleencomité en de stad de handen in elkaar.
Onder de IJzerenleen opent in de lente van 2012 museum De Vlietkelder.

Om de hinder van de werven op de winkelstraat wat te beperken, plaatst de stad vandaag, vrijdag, grote informatiebanners. Die moeten voorbijgangers met beeld en tekst het belang van het project duidelijk maken. Er komt ook een doek met het vlietenplan van de stad omstreeks 1800. “Op die banners komen afbeeldingen van de vlietenkelder binnenin en zijn feeërieke uitstraling bij valavond”, zegt burgemeester Bart Somers (Open Vld). “We laten de mensen kennismaken met het museum in de kelder en met de afkomst van de naam IJzerenleen.”

Volgens Somers is het vanzelfsprekend dat de vernieuwingsprojecten een kwalitatieve impuls geven. “Maar we willen tijdens de duur van de werkzaamheden de hinder tot een minimum beperken”, klinkt het. In februari start de stad met een commerciële promotiecampagne over de bereikbaarheid van Mechelen. Volgende week zit de Mechelse burgemeester dan weer samen met de handelaars van de IJzerenleen om te overleggen hoe zij verder ondersteund kunnen worden.

“De banners komen de aantrekkelijkheid van onze straat zeker ten goede”, zegt Eva Ellegeest, voorzitster van het IJzerenleencomité. “We zijn ook blij dat de stad zich engageert om opnieuw te overleggen. Samen kunnen we onderzoeken hoe we toch aantrekkelijk kunnen blijven voor onze klanten.”

MASI

Meer nieuws uit regio Mechelen

Vastgoed

Auto's in de kijker

Jobs in de regio