Jezus op Facebook

Jezus op Facebook

Jezus op Facebook

Print
De Sint-Paulusstichting lanceert een nieuwe campagne om een dialoog aan te gaan over de boodschap van Jezus. Er is zelfs een Facebookprofiel in het leven geroepen.

De stichting brengt donderdag een nieuwe blog, ‘Lieve hemel’, en het Facebookprofiel ‘Jezus op Facebook’ online. Banners op drukbezochte websites moeten de actie bij jongeren promoten.

Brandend actueel

“Mensen gaan op internet om informatie op te zoeken, andere mensen te ontmoeten of ideeën uit te wisselen over de meest verscheidene onderwerpen", zegt Christophe Herinckx, gedelegeerd bestuurder van de Sint-Paulusstichting. "Wij zijn ervan overtuigd dat ook wij er onze boodschap kunnen laten klinken."

De Sint-Paulusstichting wil met de actie de boodschap van het evangelie op een nieuwe manier onder de aandacht brengen en toegankelijk maken voor de jongeren tussen 18 en 35 jaar. “In deze tijden van crisis en verlies aan geloofwaardigheid van de Kerk stellen vele jongeren zich vragen”, zegt Herinckx.

“Wij geloven dat ook na 2000 jaar de blijde boodschap brandend actueel blijft en waarden bevat die iedereen kunnen inspireren. Op de blog kunnen jongeren hun vragen, kritiek en verwachtingen tegenover het christelijk geloof en de kerk formuleren. We dringen niets op. Onze stichting wil niemand overtuigen, wel jongeren de kans bieden om in dialoog te treden met christenen, met alle respect voor ieders overtuiging.”

Beeld Photo News

.

Nu in het nieuws