Voorbereiding op DVV Antwerp Ten Miles: Week 9

Voorbereiding op DVV Antwerp Ten Miles: Week 9

Voorbereiding op DVV Antwerp Ten Miles: Week 9

Print
Op zondag 17 april kan je weer deelnemen aan de 26ste editie van de DVV Antwerp 10 Miles. Joggen is de kortste weg naar fysiek en mentaal welzijn, maar alle begin is moeilijk. Om die kloof tussen droom en daad te overbruggen, biedt Gazet van Antwerpen u de volgende weken trainingsschema's, reportages en tips.

De bekende atletiekcoach Paul Van den Bosch suggereert om uw negende week als volgt in te delen (afhankelijk van deelname aan de 5 kilometer of de 10 Miles):

10 Miles

  • Maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag: rust

  • Dinsdag: 10’ inlopen, 25' hoger tempo, 10’ uitlopen

  • Donderdag: 40’ duurloop met na 10' inlopen zes versnellingen van ongeveer 10 sec., gevolgd door 1' joggen

  • Zondag: 75’ rustige duurloop

5 kilometer

  • Woensdag, vrijdag en zondag: rust

  • Maandag: 30’ ononderbroken joggen

  • Dinsdag: 25' ononderbroken rustig joggen

  • Donderdag: 25' ononderbroken rustig joggen

  • Zaterdag: 35’ afwisselend joggen en wandelen

Deze schema's zijn opgesteld door Paul Van den Bosch: www.energylab.be

Schrijf u in via www.dvvantwerp10miles.be

Word ook lid van onze Facebookpagina!