Voorbereiding op de DVV Antwerp 10 Miles: week 3

Voorbereiding op de DVV Antwerp 10 Miles: week 3

Voorbereiding op de DVV Antwerp 10 Miles: week 3

Print
Op zondag 17 april kan je weer deelnemen aan de 26ste editie van de DVV Antwerp 10 Miles. Joggen is de kortste weg naar fysiek en mentaal welzijn, maar alle begin is moeilijk. Om die kloof tussen droom en daad te overbruggen, biedt Gazet van Antwerpen u de volgende weken trainingsschema’s, reportages en tips.

De bekende atletiekcoach Paul Van den Bosch suggereert om uw derde week als volgt in te delen (afhankelijk van deelname aan de 5 kilometer of de 10 Miles):

10 Miles

  • Maandag, woensdag, vrijdag, zaterdag: rust

  • Dinsdag: 10’ inlopen, 2 x 6’ hoger tempo, 10’ uitlopen

  • Donderdag: 40’ rustige duurloop

  • Zondag: 45’ zeer rustige duurloop

  • 5 kilometer

  • Dinsdag, woensdag, vrijdag, zondag: rust

  • Maandag: 20’ gevoelsmatig afwisselend joggen en wandelen

  • Donderdag: idem

  • Zaterdag: idem

  • Maandag kan u op deze pagina ook lezen hoe Lien Willaert haar man Jan Verheyen zo ver heeft gekregen om te gaan joggen.

    Schrijf u in via www.dvvantwerp10miles.be

    Word ook lid van onze Facebookpagina!