Lingerie wordt duurder

Lingerie wordt duurder

Lingerie wordt duurder

Print
Het op de markt brengen van lingerie wordt duurder in 2011, zegt de beursgenoteerde fabrikant Van de Velde. Het bedrijf achter merken als Marie Jo, Prima Donna, Andres Sarda en Intimacy zal daardoor genoegen moeten nemen met lagere commerciële marges.

Van de Velde verwijst hiervoor naar de hogere productiekosten in China en naar hogere uitgaven voor marketing.

Van de Velde zei dit bij de bekendmaking van zijn financiële resultaten over 2010. Die lieten een winst zien van 40 miljoen euro. In 2009 diende het nog tevreden te zijn met 26,6 miljoen euro, al was dat onder meer het gevolg van een fout gelopen belegging waarop het bedrijf 1,2 miljoen euro moest afschrijven.

De aandeelhouders van Van de Velde profiteren mee van de hogere winst. Zij zien hun dividend opgetrokken worden tot 2,15 euro bruto per aandeel. Netto komt dat neer op 1,6125 euro.

Van de Velde verkocht vorig jaar voor 166,3 miljoen euro aan lingerie. Dat is 18,7% meer dan in 2009. Een deel van de toename is het gevolg van de overname van het merk Intimacy.

JVG