Veelgestelde vragen

IK WIL EEN ABONNEMENT

1. Wat zijn de voordelen van een abonnement?
U bespaart heel wat tegenover de winkelprijs. En u hoeft de deur niet uit: u ontvangt de papieren krant elke werkdag voor 7.30 uur (op zaterdag voor 10.00 uur) in uw brievenbus. Bovendien krijgt u gratis toegang tot de digitale krant als u een 6-daagsabonnement hebt. Surf naar www.gva.be/digitaallezen voor meer informatie. En klik hier om een abonnement te bestellen.
| Naar boven |

2. Een 6-daags- of weekendabonnement?
Als u een 6-daagsabonnement kiest, ontvangt u de papieren krant elke werkdag en op zaterdag. Bovendien krijgt u bij een 6-daagsabonnement gratis toegang tot de digitale krant, surf naar www.gva.be/digitaallezen voor meer informatie. Klik hier om een 6-daagsabonnement te bestellen.

Hebt u vooral in het weekend tijd om de papieren krant te lezen? Kies dan voor een weekendabonnement, u ontvangt de papieren krant dan op zaterdag en een werkdag naar keuze. Klik hier om een weekendabonnement te bestellen.
| Naar boven |

3. Hoe word ik abonnee?
Klik hier of bel naar 03 303 30 37 om een abonnement te bestellen.
| Naar boven |

4. Kan ik iemand een abonnement cadeau doen?
Ja, u kunt kiezen voor een 6-daagsabonnement voor 3, 6 of 12 maanden of voor een weekendabonnement voor 12 maanden. Klik hier om een geschenkabonnement te bestellen.
| Naar boven |





BETALING VAN MIJN ABONNEMENT

5. Hoe kan ik mijn abonnement betalen?
Online payment
U kunt uw abonnement ineens online betalen tijdens uw bestelling.

Betalen via overschrijving
U kunt uw abonnement betalen via het overschrijvingsformulier dat u enkele dagen na de abonnementsaanvraag ontvangt.

Betalen via domiciliëring
U kunt uw abonnement via domiciliëring betalen door dit via www.gva.be/abonnement/home aan te vragen.
Wanneer u kiest voor betalingswijze "via domiciliëring" dan zal u gevraagd worden om uw rekeningnummer en akkoord voor domiciliëring in te geven. De inning van het abonnementsgeld loopt door tot herroeping.
| Naar boven |

6. Kan er een factuur opgemaakt worden voor de betaling van mijn abonnement?
U betaalt geen BTW op de krant, dus u kunt het betaalvoorstel gebruiken voor uw boekhouding. Beschikt u over een ondernemingsnummer en heeft u voor de aftrek van de BTW een factuur nodig dan brengen wij dit graag voor u in orde. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst op het nummer 03/303 30 37.
| Naar boven |

7. Hoe weet ik of alles in orde is met de betaling van mijn abonnement?
Voor informatie over de financiële kant van uw abonnement kunt u ons bereiken op het nummer 03 303 30 37.
| Naar boven |





EDITIES

8. Welke edities bestaan er bij Gazet van Antwerpen?
Gazet van Antwerpen is de nr. 1 in regionaal nieuws, daarom hebben we 6 sterke regionale edities: Stad en Rand Noord voor Noord-Antwerpen, Stad en Rand Zuid voor Zuid-Antwerpen en Stad en Rand Stad voor Antwerpen centrum. Voor de Kempen is er editie Kempen, voor het Waasland is er de editie Waas & Dender en voor de regio in en rond Mechelen is er de editie Mechelen.
| Naar boven |

9. Kan ik een editie kiezen?
De editie die u ontvangt is afhankelijk van uw woonplaats. Indien u toch voor een andere editie kiest, dan deze die door uw woonplaats wordt bepaald, kan de levertijd van uw krant niet verzekerd worden.
| Naar boven |

10. Welke editie kan ik krijgen aan de kust?
Enkel de editie Waas & Dender is beschikbaar aan de kust, omdat die als eerste gedrukt wordt.
| Naar boven |





DIGITAAL

11. Ik wil een digitaal abonnement
Met deze formule kiest u ervoor op de digitale krant en bijlagen op uw smartphone, tablet en pc te lezen. U ontvangt geen papieren krant.  Klik hier om uw digitaal abonnement te bestellen. Bij een 6-daagsabonnement op de papieren krant, krijgt u gratis toegang tot de digitale krant. Klik hier om uw 6-daagsabonnement te bestellen. U hebt een 6-daagsabonnement? Maak hier uw account aan om gratis de digitale krant te lezen.
| Naar boven |

12. Ik heb een abonnement en wil de krant digitaal lezen
De digitale krant is beschikbaar op iPad, Android-tablet of computer. U hebt een account nodig om Gazet van Antwerpen digitaal te lezen. Deze account maakt u aan via de website van Gazet van Antwerpen. U moet hiervoor wel uw abonneenummer bij de hand hebben (zie vraag 20: Waar vind ik mijn abonneenummer terug?). Klik hier om uw account aan te maken.

• Ik heb nog geen account voor de digitale krant
U kunt uw account voor de digitale krant hier aanmaken. U moet hiervoor uw abonneenummer bij de hand hebben (zie vraag 19: Waar vind ik mijn abonneenummer terug?). U kiest vervolgens uw login en paswoord en met deze gegevens kunt u inloggen op de online krant op computer of de applicatie op iPad, Android-tablet of smartphone.

Meer specifieke informatie over de digitale krant vindt u terug op www.gva.be/digitaallezen.
Bekijk hier de veelgestelde vragen voor Android-tablet.
Bekijk hier de veelgestelde vragen voor iPad.
| Naar boven |





SERVICE

13. Hoe laat ontvang ik mijn krant?
Elke werkdag voor 7.30 uur en op zaterdag voor 10.00 uur.
| Naar boven |

14. Vanaf hoe laat kan ik de krant digitaal lezen?
U kunt de digitale krant iedere dag vanaf 7.00 uur lezen op uw computer, iPad of Android-tablet.
| Naar boven |

15. Wat als ik mijn krant niet heb ontvangen?
Surf naar www.abonnement.gva.be of bel naar het gratis nummer 0800 290 14 (enkel de dag zelf). Wij zorgen voor een oplossing.
| Naar boven |

16. Wat als mijn krant onvolledig of beschadigd is?
Surf naar www.abonnement.gva.be of bel naar 0800 290 14 (enkel de dag zelf). Wij zorgen voor een oplossing.
| Naar boven |

17. Ik wil een krant nabestellen
Een exemplaar gemist of een extra krant bijbestellen? Klik hier
| Naar boven |

18. Hoelang loopt mijn abonnement nog?
Surf naar www.concentraselfservice.be/abo of bel naar 03 303 30 37. Wij zorgen voor een antwoord.
| Naar boven |

19. Ik wil mijn abonnement verlengen
U wilt uw abonnement verlengen? klik hier of bel naar 03 303 30 37.
| Naar boven |

20. Waar vind ik mijn klantnummer terug?
U vindt uw klantnummer op uw betaaldocumenten of klik hier om uw klantnummer op te zoeken.
| Naar boven |

21. Hoe geef ik een verhuis door?
Via www.abonnement.gva.be of via 03 303 30 37.
| Naar boven |

22. Wat als ik op vakantie ga?
U kunt de krant tijdelijk doorzenden naar familie, vrienden of naar uw vakantieadres, of de levering tijdelijk onderbreken. Wat u ook kiest, uw digitale toegang blijft actief. Zo leest u uw favoriete krant op uw tablet, smartphone of computer, ook op uw vakantiebestemming. Activeer alvast uw digitale toegang op www.gva.be/digitaallezenlezen.

En uw papieren krant? Daarvoor hebt u de keuze:

- Stop de levering tijdens uw afwezigheid + blijf online lezen
- Stuur de krant door naar een ander adres + blijf online lezen

Geef uw keuze door via www.gva.be/klantendienst of bel daarvoor naar 03 303 30 37. Online kunt u de wijziging nog tot 2 werkdagen voor uw verlof doorgeven. Telefonisch dient u het minstens 1 week op voorhand door te geven. De nieuwe einddatum van uw abonnement kunt u bekijken via www.gva.be/klantendienst.

U kunt enkel onderbreken voor minstens 5 dagen en maximum 120 dagen. Als u een onderbreking hebt doorgegeven, kan die enkel nog ingekort worden. We verlengen uw abonnement met het aantal dagen dat u de krant onderbroken hebt.

Als u uw krantenabonnement wilt doorzenden:
Voor het binnenland is deze service gratis.
- U kunt dit doen voor minstens 5 opeenvolgende krantendagen
- Er zijn extra verzendkosten aan verbonden:

Binnen Europa: €1,60
Buiten Europa: €2,25

Ondanks onze inspanningen, kunnen wij niet garanderen dat de krant tijdig op de vakantiebestemming wordt geleverd. De bezorging in het buitenland is immers anders georganiseerd. Bij het opgeven van de einddatum selecteert u dus best 1 dag voor uw terugkeer. Verzendkosten worden niet terugbetaald.
Uw aanvraag zou 1 week voor uw vertrek bij ons moeten toekomen via www.gva.be/klantendienst of 03 303 30 37.
| Naar boven |





KRANT IN HET BUITENLAND

23. Waar vind ik de krant in het buitenland?
U vindt Gazet van Antwerpen in Nederland, Luxemburg, Oostenrijk*, Italië**, Frankrijk** en Spanje.
*In Oostenrijk is Gazet van Antwerpen enkel beschikbaar tijdens de schoolvakanties.
**In Italië en Frankrijk is Gazet van Antwerpen enkel beschikbaar tijdens de maanden juli en augustus.
In de zomermaanden kunt u via www.gva.be/krantopvakantie (enkel consulteerbaar van juni t.e.m. augustus) zien in welke steden u de krant kunt kopen.
| Naar boven |

24. Mijn vakantiebestemming staat er niet bij.
Laat ons uw vakantiebestemming weten* via www.gva.be/krantopvakantie (enkel consulteerbaar van juni t/m augustus) of via 03 303 30 37 en we doen al het mogelijke om tijdens de maanden juli en augustus in bovenstaande landen de krant in één of meerdere lokale winkels te leveren.
Helaas kunnen we hiervoor geen garanties bieden.
*Deze dienst is enkel beschikbaar in de maanden juli en augustus.
| Naar boven |

25. Wat kan ik doen als ik naar een land/regio ga waar de krant niet verkocht wordt?
U kunt uw abonnement doorzenden naar het buitenland.

U moet rekening houden met het volgende:
- U kunt dit doen voor minstens 5 opeenvolgende krantendagen
- Er zijn extra verzendkosten aan verbonden:

Binnen Europa: €1,60
Buiten Europa €2,25

Ondanks onze inspanningen, kunnen wij niet garanderen dat de krant tijdig op de vakantiebestemming wordt geleverd. De bezorging in het buitenland is immers anders georganiseerd. Bij het opgeven van de einddatum selecteert u dus best 1 dag voor uw terugkeer. Verzendkosten worden niet terugbetaald.
Uw aanvraag zou 1 week voor uw vertrek bij ons moeten toekomen via www.gva.be/klantendienst of 03 303 30 37.

Nog handiger op vakantie: met een 6 daags abonnement leest u de digitale krant op uw tablet, smartphone of computer. Activeer uw digitale toegang op www.gva.be/digitaallezenlezen
| Naar boven |