Veelgestelde vragen

IK WIL EEN ABONNEMENT

1. Wat zijn de voordelen van een abonnement?
U bespaart heel wat tegenover de winkelprijs. En u hoeft de deur niet uit: u ontvangt de krant elke werkdag voor 7.30 uur (op zaterdag voor 10.00 uur) in uw brievenbus. Bovendien krijgt u gratis toegang tot de digitale krant als u een 6-daagsabonnement hebt. Surf naar www.gva.be/digitaallezen voor meer informatie. En klik hier om een abonnement te bestellen.
| Naar boven |

2. Een 6-daags- of weekendabonnement?
Als u een 6-daagsabonnement kiest, ontvangt u de krant elke werkdag en op zaterdag. Bovendien krijgt u bij een 6-daagsabonnement gratis toegang tot de digitale krant, surf naar www.gva.be/digitaallezen voor meer informatie. Klik hier om een 6-daagsabonnement te bestellen.

Hebt u vooral in het weekend tijd om de krant te lezen? Kies dan voor een weekendabonnement, u ontvangt de krant dan op zaterdag en een werkdag naar keuze. Klik hier om een weekendabonnement te bestellen.
| Naar boven |

3. Hoe word ik abonnee?
Klik hier of bel naar 03 303 30 37 om een abonnement te bestellen.
| Naar boven |

4. Kan ik iemand een abonnement cadeau doen?
Ja, u kunt kiezen voor een 6-daagsabonnement voor 3, 6 of 12 maanden of voor een weekendabonnement voor 12 maanden. Klik hier om een geschenkabonnement te bestellen.
| Naar boven |





BETALING VAN MIJN ABONNEMENT

5. Hoe kan ik mijn abonnement betalen?
Online payment
U kunt uw abonnement ineens online betalen tijdens uw bestelling.

Betalen via overschrijving
U kunt uw abonnement betalen via het overschrijvingsformulier dat u enkele dagen na de abonnementsaanvraag ontvangt.

Betalen via domiciliëring
U kunt uw abonnement via domiciliëring betalen door dit via www.gva.be/abonnement aan te vragen.
Wanneer u kiest voor betalingswijze "via domiciliëring" dan zal u gevraagd worden om uw rekeningnummer en akkoord voor domiciliëring in te geven. De inning van het abonnementsgeld loopt door tot herroeping.
| Naar boven |

6. Kan er een factuur opgemaakt worden voor de betaling van mijn abonnement?
Bij een abonnement op de papieren krant of bij een digitaal abonnement + zaterdagkrant is de krant is niet BTW plichtig, dus u kunt het betaalvoorstel gebruiken voor uw boekhouding. Op een digitaal abonnement is er vanaf 01/01/2016 wel btw verschuldigd. Beschikt u over een ondernemingsnummer en heeft u voor de aftrek van de BTW een factuur nodig dan brengen wij dit graag voor u in orde. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst op het nummer 03/303 30 37
| Naar boven |

7. Hoe weet ik of alles in orde is met de betaling van mijn abonnement?
Voor informatie over de financiële kant van uw abonnement kunt u ons bereiken op het nummer 03 303 30 37.
| Naar boven |





EDITIES

8. Welke edities bestaan er bij Gazet van Antwerpen?
Gazet van Antwerpen is de nr. 1 in regionaal nieuws, daarom hebben we 6 sterke regionale edities: Stad en Rand Noord voor Noord-Antwerpen, Stad en Rand Zuid voor Zuid-Antwerpen en Stad en Rand Stad voor Antwerpen centrum. Voor de Kempen is er editie Kempen, voor het Waasland is er de editie Waas & Dender en voor de regio in en rond Mechelen is er de editie Mechelen.
| Naar boven |

9. Kan ik een editie kiezen?
De editie die u ontvangt is afhankelijk van uw woonplaats.
| Naar boven |

10. Welke editie kan ik krijgen aan de kust?
Enkel de editie Waas & Dender is beschikbaar aan de kust, omdat die als eerste gedrukt wordt.
| Naar boven |





DIGITAAL

11. Ik wil een digitaal abonnement
Lees iedere dag de krant op iPad, Android-tablet of computer. Klik hier om uw digitaal abonnement te bestellen. Bij een 6-daagsabonnement op de papieren krant, krijgt u gratis toegang tot de digitale krant. Klik hier om uw 6-daagsabonnement te bestellen. U hebt een 6-daagsabonnement? Maak hier uw account aan om gratis de digitale krant te lezen.
| Naar boven |





SERVICE

13. Hoe laat ontvang ik mijn krant?
Elke werkdag voor 7.30 uur en op zaterdag voor 10.00 uur.
| Naar boven |

14. Vanaf hoe laat kan ik de krant digitaal lezen?
U kunt de digitale krant iedere dag vanaf 7.00 uur lezen op uw computer, iPad of Android-tablet.
| Naar boven |

15. Wat als ik mijn krant niet heb ontvangen?
Surf naar E-loket of bel naar het gratis nummer 0800 290 14 (enkel de dag zelf). Wij zorgen voor een oplossing.
| Naar boven |

16. Wat als mijn krant onvolledig of beschadigd is?
Surf naar E-loket of bel naar 0800 290 14 (enkel de dag zelf). Wij zorgen voor een oplossing.
| Naar boven |

17. Ik wil een krant nabestellen
Een exemplaar gemist of een extra krant bijbestellen? Klik hier
| Naar boven |

18. Hoelang loopt mijn abonnement nog?
Surf naar E-loket of bel naar 03 303 30 37. Wij zorgen voor een antwoord.
| Naar boven |

19. Ik wil mijn abonnement verlengen
U wilt uw abonnement verlengen? klik hier of bel naar 03 303 30 37.
| Naar boven |

20. Waar vind ik mijn klantnummer terug?
U vindt uw klantnummer op uw betaaldocumenten of klik hier om uw klantnummer op te zoeken.
| Naar boven |

21. Hoe geef ik een verhuis door?
Via E-loket of via 03 303 30 37.
| Naar boven |

22. Kan ik mijn papieren krant tijdelijk onderbreken of laten nasturen naar mijn vakantieadres?
Ja, dat kunt u eenvoudig doorgeven via het E-loket
U hebt volgende keuze:

  • Stop de levering van uw papieren krant + blijf digitaal lezen. Voor elke week onderbreking, wordt uw abonnement 4 dagen verlengd. Klik hier voor meer info.
  • Laat de krant doorsturen naar uw vakantieadres in België + blijf digitaal lezen
  • Laat de krant bezorgen bij een vriend of familielid in België + lees zelf digitaal

Wat u ook kiest, uw digitale toegang blijft actief. Zo leest u uw favoriete krant op tablet, smartphone of pc op uw vakantiebestemming. Belangrijk is dat u de digitale toegang activeert. Is dat nog niet gebeurd? Klik dan hier.

Geef uw vakantieaanvraag minstens 1 week voor vertrek door via www.gva.be/klantendienst of bel daarvoor naar 03 303 30 37. U kunt enkel onderbreken voor minstens 5 dagen en max. 120 dagen. De nieuwe einddatum van uw abonnement kunt u bekijken via www.gva.be/klantendienst.

U kunt uw krantenabonnement enkel doorzenden naar een adres in België. Deze service is gratis. En u kunt dit doen voor minstens 5 opeenvolgende krantendagen
| Naar boven |