'Koffie niet zo slecht als wordt aangenomen'

koffie niet zo slecht als wordt aangenomen

17/06/'08 Goed nieuws voor de koffieliefhebbers onder ons: koffie drinken is niet zo ongezond als werd aangenomen, zo blijkt uit een onderzoek aan de Universiteit van Madrid.

Wie zes koppen per dag drinkt, loopt volgens de studie niet méér kans op een vroegtijdige dood. Bij vrouwen van middelbare leeftijd zou de kans op een hartaandoening zelfs verminderen door regelmatig aan een kop koffie te slurpen.

Naar de gevolgen van koffiedrinken zijn al veel studies gevoerd. Die toonden aan dat er zowel voor- als nadelen verbonden zijn aan koffiedrinken. Uit de Madrileense studie -waarbij het koffiegebruik bij 120.000 personen onder de loep werd genomen- blijkt dat de gezondheidsrisico's kleiner zijn dan eerst werd aangenomen.

Volgens de onderzoekers zou de cafeïne, die in koffie aanwezig is, hart- en vaatziektes verminderen bij koffiedrinkers.

Bekijk alle artikels binnen wetenschap

ReactiesWat vind jij?

  • 7/7

    den deze HIER, Ongepast?

    Laat GvA misschien een poll houden, met als vraag: wat zal het volgende kankerverwekkende produkt zijn?
    ID=157575 / GEBRUIKER=0
  • 6/7

    den deze HIER, Ongepast?

    Ik stel voor om vanaf nu een paar kankerverwekkende stoffen in de koffie te kappen. Dat maakt een bakje troost stukken mediagenieker.
    ID=157450 / GEBRUIKER=0
  • 5/7

    Hieronymus Somers SCHOTEN, Ongepast?

    Verdorie!! De koffiemarkt gaat toch ook niet instorten zeker???
    ID=156027 / GEBRUIKER=0
  • 4/7

    Burger Boven elke verdenking HIER, Ongepast?

    Qua open deur intrappen kan dit wel tellen...drink al sinds mijn 5de koffie en heb daar geen nadelige gevolgen van ondervonden. Kan zelfs vlak voor het slapen gaan nog drinken en toch als een blok doorronken...tot spijt van de anti-koffie lobby. Slip uit!
    ID=155975 / GEBRUIKER=0
  • 3/7

    S dK KEMPEN, Ongepast?

    Zie je wel?!.....IK WIST HET!!!!!......una ristretto, per piagerre!!!
    ID=155902 / GEBRUIKER=0

U bent nog niet aangemeld.

Meld u aan om een reactie te plaatsen. Dit helpt ons de kwaliteit van de reacties te garanderen.

Naar mobiele versie van deze site

Sport

stvv huurt aanvaller rossini van zulte waregem 2
lokeren wint met kleinste verschil van lierse in halve finale beker 3
lokeren wint met kleinste verschil van lierse in halve finale beker

She

sofie dumont stopt met goe gebakken
waarom een designjas 1 200 euro kost
website doet cadeaus van exen van de hand

Vakantie

britse toeristen mogen vs niet binnen na terroristische tweets
bed bike maakt zijn opmars in montenegro
culturele mix van jong en oud in lissabon

Autonieuws

toyota s bikini babes wie wil daar niet op zitten video
eerste teaserfoto nieuwe viper
facelift bmw 7 reeks gespot

Video's

  extern asielzoekers in de kou
  extern druk bij verwarmingsinstallateur
  extern winter in de hoge venen