Beauty

Rihanna steekt de Kardashians de loef af als het over make-up gaat

Print
Rihanna steekt de Kardashians de loef af als het over make-up gaat

Foto: Isopix

Amper een half jaar nadat Rihanna met Fenty Beauty haar make-uplijn had gelanceerd, heeft ze qua omzet al de Kardashians voorbij gestoken. Zo zouden verkoopcijfers van Fenty Beauty nu al vijf keer die van Kylie Cosmetics overschrijden. Vooral haar inzet op meer diversiteit doet de kassa rinkelen.

Rihanna heeft het slim aangepakt met haar Fenty Beauty. Zo lanceerde ze voor elke huidstint een foundation, wat vooral door vrouwen met een donker kleurtje op heel wat gejuich werd onthaald, bedacht ze leuke namen voor de producten die ze verkoopt en heeft ze ook een uitgekiende reclamestrategie die op diversiteit focust. Dat lijkt allemaal bij te dragen tot het grote verkoopsucces van haar make-up, want die scheert torenhoge toppen.

Hoewel haar make-uplijn maar in september op de markt kwam, zou ze volgens Women's Wear Daily nu al pakken meer verkopen dan Kim Kardashian en Kylie Jenner samen die met respectievelijk KKW Beauty en Kylie Cosmetics allebei een eigen beautylabel hebben. Als je weet dat Kylie in augustus bekendmaakte dat het hare al 338 miljoen euro aan producten had verkocht, dan weet je dat de rekening ook bij Rihanna stevig aantikt. 

Aantrekkelijker

Onderzoeksbureau Slice kon onder meer vaststellen dat de gemiddelde Fenty Beauty-koper jaarlijks zo'n 380 euro spendeert aan make-up, terwijl de Kylie Cosmetics-klant amper 145 euro uitgeeft. Cijfers tonen bovendien aan dat Rihanna meer Afro-Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse vrouwen aantrekt dan gelijk welk ander label. 

Niet te missen