Brandweer kan man op het nippertje uit brand redden

Print
Brandweer kan man op het nippertje uit brand redden

De flat op de tweede verdieping is compleet verwoest Foto: Theo Derkinderen

Willebroek -

Een man is woensdagavond op het nippertje kunnen gered worden door de brandweer nadat er brand was uitgebroken in zijn flat in de Spaarzaamheidsstraat. De man hing half uit het raam te bengelen toen de brandweer arriveerde. Het slachtoffer is naar het ziekenhuis overgebracht, zijn flat is compleet vernield.

Bij aankomst van de brandweer stond de flat al grotendeels in lichterlaaie. Nadat de bewoner, die op het de tweede verdieping door het raam hing, met de ladderwagen gered was, drong de brandweer de brandende flat binnen en kreeg het vuur snel onder controle. “We hebben kunnen vermijden dat het vuur oversloeg naar de andere flats. Ook was het vuur snel gedoofd, het appartement is grotendeels uitgebrand”, zegt majoor Jan De Borger van de brandweer.

De oorzaak van de brand is nog niet gekend. In de andere flats werden metingen uitgevoerd om zeker te zijn dat er geen giftige co-dampen hingen.

Door de brand sloot de politie de Mechelsesteenweg af voor het verkeer.

Immo in de regio

Auto's in de kijker

Jobs in de regio