Dit artikel is exclusief voor jou.

Dit exclusieve artikel lezen? Doe het gratis >

Nachtarbeid in Antwerpse haven groeit, maar tegen een slakkengang

Nachtelijke opening terminals heeft vooralsnog geen groot effect op bedrijvigheid

Nachtarbeid in Antwerpse haven groeit, maar tegen een slakkengang

In 2017 vonden al meer nachtelijke ritten plaats. Toch moet de volledige logistieke keten aangepast worden om het verkeer overdag te ontlasten, klinkt het. Foto: Frederik Beyens

De nachtelijke opening van de terminals aan het Deurganckdok is nog niet écht te zien aan het nachtverkeer via de Liefkenshoektunnel. Die krijgt een 250 tot 350 vrachtwagens per nacht, beide richtingen samen. Toch vraagt iedereen de voortzetting van het project.

De statistiek van de NV Liefkenshoektunnel is duidelijk: in 2016 reden er per nacht gemiddeld 600 vrachtwagens door de toltunnel. In 2017 begon dat cijfer te stijgen toen de terminaluitbaters aankondigden ...

Meest gelezen GVA+

Sportartikels voor abonnees